Pressemeddelelser – brug dem med omhu og i nødstilfælde

Pressemeddelelser er ofte den sikre vej til at leve anonymt. Mediernes skærpede konkurrence gør fællesstof uinteressant. Hvis din pressemeddelelse skal have en chance hos medierne skal den målrettes - og historien skal selvfølgelig sidde lige i skabet.

Hos KB Kommunikation kan du sagtens få hjælp til at skrive din pressemeddelelse, men bevidstløs udsendelse er ofte forældet virksomhedskommunikation. Undtaget i enkelte nødstilfælde: Dvs. eksempelvis ved krisestyring eller berigtigelse, hvor man skal nå en stor gruppe medier hurtigt eller standse en forkert historie.

Pressemeddelelser virker, når den er oplæg til en solohistorie hos et medie – eller som talepapir for afsenderen eller kommunikationsrådgiveren, når pressen kontaktes. Man skal altid have noget klar på skrift, hvis man vil have noget ud i medier. Journalister er mere pressede end nogensinde før, og taletiden i kontakten er kort. Det er mediernes vilkår i dag, og det skal kommunikationsrådgivning indrette sig på.