Messestande

Med flere hundrede udstillere på messer i eksempelvis Bella Center, Forum m.v. gælder det om både at have blikfang, der kan konkurrere og tiltrække folk – og have de rigtige historier. Ikke for at lave pop – men for at skabe kontakt med publikum, så de vil høre mere baggrund.

Københavns Universitet hyrede mig som projektleder af hele kommunikationsdelen, da flere hundrede udstillere i 2008 skulle vise nye tiltag inden for cleantech – og universitetet ville vise, hvad deres forskning duede til. Man kan ikke vælge det hele.

Min opgave bestod i at sortere og lægge op til godkendelse hos universitetets ledelse. Herefter stod jeg for alle hjemmesidetekster, events, fotos og plakattekster, mens andre tog sig af logistikken og kontrakter.

Forskning er teknisk. Det gjaldt om at præsentere det indbydende, så folk stoppede op for at få mere at vide. Messestanden skulle være indbydende og invitere indenfor. Jeg løste opgaven sådan:

  • Københavns Universitet forsker i bioethanol fremstillet på hø og enzymer. Vi skabte en bioethanol bar (det smager som en halvdårlig polsk vodka) – og folk stod i kø for at smage – og få mere at vide.
  • Rensning af spildevand gennem specielle kalkfiltre er en historie, som flere interesserede sig for, når de kunne få gratis kaffe – brygget på spildevand.
  • Forskning i aerosolpartikler (som påvirker vores klima via skydannelsen) er umiddelbart en tør ting. Men når den kombineres med en konkurrence om billetter til himmelskibet i Tivoli – så fik vi folk i tale.

Ring eller mail hvis du vil høre, hvad KB Kommunikation kan gøre for din messestand