Medietræning - altid tilpasset kundernes behov

Både hold og enkeltvis.
Smil - du er på - og hvad så? Jo mere du kender spillets regler som kilde i mediemaskinen, des mere værdi og kvalitet får alle parter ud af kontakten. Mediernes krav til skarphed, troværdighed, ansvarlighed og hurtighed er benhårde, så du må hellere være forberedt.

Jeg hjælper dig med beredskabet, når spørgsmålene ryger gennem hovedet:

  • Hvad gør jeg, når journalisten ringer?
  • Hvad er min ret og pligt, når jeg skal direkte på tv- eller radionyhederne?
  • Hvordan skærper jeg budskabet?
  • Og hvad gør jeg, hvis det alligevel går galt?

Al medietræning hos KB Kommunikation er designet til dit behov og forudsætninger. Jeg har medietrænet alt fra professorer, musikere, politikere og til topdirektører. Medietræning er en individuel sag, hvor jeg først sætter mig ind i din verden.

Du får prøvet mediekontakten gennem praktiske øvelser. Du lærer at forstå journalistens tankegang og arbejde med den. Det går tit galt ved journalistens mest enkle spørgsmål til direktører, organisationsledere og andre som 'er på'.

I en typisk medietræning giver dig en kort introduktion til medieverdenen, dens vilkår og måde at arbejde på indenfor dit område. Du får den vigtigste teori i kortfattet form inden praktiske øvelser med og uden kamera på. Vi følger op og evaluerer undervejs. Det er i øvelserne du får de aha-oplevelser, som ruster dig til den virkelige medieverdens krav til dig som kilde.

Her kan du få medietræning i form af dagskurser og/eller krisestyring når en bestemt sag er gået i hårdknude i medierne. Sammen sørger vi for, at din kommunikation bliver strategisk, offensiv, kontant og troværdig. Det kan enten gøres af mig alene – eller sammen med andre.

Jeg hjælper dig med at forberede troværdige, direkte svar og agere offensivt. Som sidegevinst kan metoderne efterfølgende bruges over for kunder og medarbejdere.

God kommunikation er god forretning. Find din gode historie - og sælg den.


Udtalelse:

"Keld Broksø er fleksibel, dedikeret til sin opgave, viser entusiasme og indlevelse og er god til at møde sin kundes behov. Jeg bruger også gerne i fremtiden Keld Broksøs journalistiske kompetencer når mit firma kører medietræninger, fordi jeg er sikker på at opgaven løftes til et professionelt højt niveau når han er en del af holdet.

Vibeke Hartkorn, Vibeke Hartkorn Kommunikation, Februar 2010"